Depron, extrupor, climapor a iný ...por

07.07.2008 00:08

...odkiaľ zohnať a nekradnúť ?

Depronové modely sú krásne tým, že stavba postupuje veľmi rýchlo a aj v prípade havárie je odstránenie škôd jednoduché - stačí vytrhať elektroniku a zbytok rozšliapať :-))))

Zháňanie materiálu však niekedy odradí potencionálneho mladého modelára, starý modelár sa na to vykašle a siahne po balze. Rôznymi cestami som pozháňal odlišné varianty tohoto "polystyrénu" a tu sú moje skúsenosti:

  • v Hornbachu v oddelení s tapetami sa dajú kúpiť tabuľe s rozmermi cca 800 x 600 x 4 mm v balení po 6 ks. Cena okolo 500 sk. To je okolo 170 Sk za meter štvorcový, čo nie je zlé. Problém je s hrúbkou, pretože model s rozpätím okolo 800 mm je značne "gumený". Je potreba rôznych výstuží aby sa dal tento materiál použiť
  • v predajni Juba vo Zvolene sa dajú kúpiť zelené tabuľe s rozmerom 1200 x 500 x 6 mm pod názvom Izo-floor. Cena dosky je len okolo 70-80 Sk. Materiál je dovážaný s Poľska. nepríjemnou vlastnosťou tohoto materiálu je, že je hladký len z jednej strany, na druhej strane je vrúbkovaný. Takisto pevnosť materiálu tým pádom je znížená. Dá sa vraj objednať aj obojstranne hladký, avšak čakacia doba je vraj mesiac. Napriek tomu som z neho postavil dva modely Extra 330 3D, žial obdiva sú už po smrti.
  • nakoniec sa mi podarilo zohnať materiál Extrupor zo spoločnosti Fenix Group z Banskej Bystrice. Dosky majú rozmer 1250 x 800 x 6 mm, farba biela. Balenie je po 20 Sk (čize 20 modelov), s personálom sa však dá dohodnúť a môžete si kúpiť aj menej. Dosky sú samostatne balené po 2 ks, takže menej Vám nepredajú. Pevnosť je vynikajúca a cena je 158 Sk za meter štvorcový. Pracuje sa s ním vynikajúco. Aj napriek tomu, že som mám rozrobený vetroň, tak som stavbu odložil bokom a pustil som sa do stavby Foam IIx 3D.

 

Späť

Vyhľadávanie

(c) 2008,2009 Všetky práva vyhradené.