Havária Cutlassa a žltého elekráča

21.12.2008 08:33

Tak...čo muselo prísť to prišlo... Na firemnom výjazde sme išli prevetrať modely, ktoré som zobral so sebou, aby si aj kolegovia troška užili. Cutlassa som nestihol zaletieť v Košiciach, takže ten som si nechával na rozbitie pre seba :-). Počasie bolo hnusné, jemne pršalo celý deň a fúkal nárazový vietor. Napriek tomu som sa vo chvíli, keď prestalo pršať rozhodol, že vyrazíme. Naproti penziónu Betty bola oranica a za poľnou cestou už nasiata ozimina. Napriek tomu, že za 10 sekúnd sme mali topánky od blata riadne zasvinené, neodradilo nás to od polietania.

Dal som do žltého elektráča trojčlánok 1500 mAh, vedel som že zvykne vydržať tak 10 štartov. Aj napriek nárazovému vetru neboli s lietaním väčšie problému, vždy som model vytiahol hore a dal som kolegom polietať. Keď im ho zafúklo dole vetrom, zobral som riadenie a pritiahol som ho ku nám a znovu nastúpal. Pri piatom lete ho kolega dostal do vývrtky. Prevzal som ho, no pri vyrovnávaní zo špirály "sa to stalo". Polovica krídla sa vo vzduchu oddelila a trup s druhou polovicou krídla asi z 30-tich metrov žuchol kolmo do zeme. Našťasie pôda bola riadne prevlhčená, takže to zabránilo totálke. Napriek tomu sa model zaboril do zeme asi 15 cm, vrtuťa, motor a baterky boli v hline. Kolegovia mi trosky odfotili a pobrali sme sa naspäť do penziónu vzdať česť pamiatke vetroňu.

Cutlassa sme skúšali na druhý deň v nafukovacej hale. Hneď sa prejavili jeho nedostatky - vysoká hmotnosť (samotný depron vážil okolo 140 gramov, originál z EPP mal vážiť okolo 50 g), neznalosť presnej polohy ťažiska a upevnenie bateriek pomocou suchého samolepiaceho zipsu. Ten sa odlepoval aj z depronu aj z bateriek. Po niekoľkých neúspešných pokusoch o let a niekoľkých úspešných pokusoch o narazenie do haly som to vzdal a rozhodol som sa, že takýto ďalší model postavím len z EPP.

Tu sú zábery zdecimovaných modelov:

Cutlass

Žltý elektráč

Späť

Vyhľadávanie

(c) 2008,2009 Všetky práva vyhradené.