Oprava Foam 3DX

04.01.2009 08:58

S týmto modelom som sekol ešte na jeseň 2008 vo Zvolene do kábla, čo mal natiahnutý moj sused - rádioamatér z okna na strom. Vždy som si dával pozor na štart, pretože len v tejto fázi letu ten drôt zavadzal...ako "normálne" pri poslednom štarte som sa blbo postavil a výsledkom bol model visiaci asi 6 metrov nad zemou. Drôt bol vrezaný do krídla. Snažil som sa ho prudkým pridaním plynu vytrhnúť, no výsledkom bolo len hlbšie zarezávanie a nakoniec sa odtrhol motor aj s lože. Skončilo to klasicky....hore na strom, pílka do ruky... po pol hodine bol model na zemi. Škody neboli fatálne, ale do opravy sa mi nechcelo.

Poškodené krídlo

Odtrhnutý motor a poškodený trup

Zárez na krídle som vyrezal zalamovacím nožíkom, priamo na depron obkreslil tvar výrezu, vyrezal chýbajúci kus a zalepil taviacou pištoľou.

Trup som orezal šikmo, kvôli zväčšeniu lepiacej plochy a pomocou papierových šablón povyrezával chýbajúce kusy. Trup som urobil dlhší o cca 2 cm, pretože s pôvodným trupom som mal ťažisko posunuté dozadu a akumulátor som musel dávať veľmi dopredu.

Tu je výsledok opravy trupu

Žiaľ dnes (4.1.2008) je nejako veterno, ale poobede ak sa vietor ukľudní pojdem model prevetrať.

Späť

Vyhľadávanie

(c) 2008,2009 Všetky práva vyhradené.